Algemene Voorwaarden
Artikel 1. Identiteit
Detail2go, werkelijke zetel gevestigd te Houwbeekhof 2, 7544 SH, Enschede ingeschreven onder KVK nummer 93429177, en hierin vertegenwoordigd door Damien van der Veen en Stein Veldman.
Detail2go:
Werkelijke zetel: Houwbeekhof 2, 7544 SH, Enschede, Nederland
Maatschappelijke zetel: Graafvorkhoek 20, 7546 KK, Enschede, Nederland
E-mailadres: contact@detail2go.nl
Telefoonnummer: +31 (0) 622767554
KVK: 93429177
Artikel 2. Toepasselijkheid & Voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen en soortgelijke overeenkomsten. Bij een overeenkomst aanvaardt de klant de algemene voorwaarden van Detail2go.
Artikel 3. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes van Detail2go, op alle overeenkomsten en op alle rechtshandelingen tussen Detail2go en de Klant.
Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk Schriftelijk met Detail2go zijn overeengekomen.
De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de Klant zijnde een Bedrijf wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Indien, in afwijking van het gestelde op, de Overeenkomst tevens de inkoop- of andere voorwaarden van de Klant van toepassing zijn en in de inkoop- of andere voorwaarden van de Klant en in deze algemene voorwaarden van Detail2go een afwijkende of tegenstrijdige bepaling staat, dan prevaleert de bepaling opgenomen in deze algemene voorwaarden van Detail2go.
Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten van de Klant en op opvolgende Overeenkomsten. Indien deze algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn geweest op een rechtsverhouding tussen Detail2go en de Klant, dan wordt de Klant geacht bij voorbaat te hebben ingestemd met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden op nadien gesloten en te sluiten Overeenkomsten.
Indien een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door Detail2go vervangen worden, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.
Indien Detail2go niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, dan betekent dat niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn of dat Detail2go in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden te verlangen.
Detail2go heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. Van toepassing is steeds de versie van de algemene voorwaarden zoals die gold op het moment van de totstandkoming van de Overeenkomst.
Artikel 4. Prijs en offertes
De richtprijzen die van toepassing zijn voor onze diensten worden weergegeven op de website. De exacte prijs is steeds afhankelijk van de staat en het model van het voertuig.
Aanrijkosten: Binnen een straal van 15 km vanaf Houwbeekhof 2 bedragen de aanrijkosten €10,-. Voor afstanden buiten deze straal hanteren wij een kilometervergoeding van €0,29 per kilometer, bovenop het standaardbedrag.
Meerprijzen voor formaat voertuig voor exterieur diensten:
Kleine voertuigen (e.g.: Fiat 500, Opel Adam): + €0,-
Middelgrote voertuigen (e.g.: BMW 3-Series, Volkswagen Passat): + €0
Grote voertuigen (e.g.: Audi A6, Mercedes S-Klasse, BMW 7-Series): + €10
Speciale voertuigen (e.g.: Busjes, Paardentrailers, Grote Pickup): In bespreking
Meerprijzen voor formaat voertuig voor interieur diensten:
Kleine voertuigen (e.g.: Fiat 500, Opel Adam): + €0,-
Middelgrote voertuigen (e.g.: BMW 3-Series, Volkswagen Passat): + €0
Grote voertuigen (e.g.: Audi A6, Mercedes S-Klasse, BMW 7-Series): + €20
Speciale voertuigen (e.g.: Busjes, Paardentrailers, Grote Pickup): In bespreking
Ook kan Detail2go in bespreking extra kosten in rekening brengen voor de staat van het voertuig als deze niet van te voren is besproken. Deze kosten hangen af van hoeveel extra werk er geleverd moet worden en hoe vuil het voertuig is. Hierbij zal een standaardtarief van €75,- per uur worden toegepast.
De prijzen kunnen op ieder ogenblik worden gewijzigd. Offertes zijn geheel vrijblijvend en geldig tot maximaal 3 maanden na datum van opstelling.
Artikel 5. Overeenkomst, voorschot en annulatie
De overeenkomst van een dienst komt tot stand na een aantoonbaar bewijs van bevestiging. Dit kan per e-mail, brief of telefoon/sms.
Voor grote/meerdaagse behandelingen of bij langere wachttijden brengen wij een voorschot in rekening van minimaal 20% van het totaalbedrag. Het voorschot wordt in vermindering gebracht bij de eindafrekening. Onze behandelingen nemen vaak veel tijd in beslag en op deze manier hebben wij zekerheid van onze planning. Voorschotten zijn niet recupereerbaar.
Bij annulatie na bevestiging van de overeenkomst dient Detail2go als volgt vergoed te worden:
annulatie tot 24 uur voordien: minimum 75% van de afgesproken totaalprijs.
annulatie tot 48 uur voordien: minimum 50% van de afgesproken totaalprijs.
annulatie tot 72 uur voordien: minimum 25% van de afgesproken totaalprijs.
Artikel 6. Betalingen
Particulieren
De betaling dient contant, via betaalverzoek of per vooruitbetaling afgerekend te worden.
Bedrijven/professionelen
De factuur is contant betaalbaar of per overschrijving met betalingsplicht binnen de afgesproken betalingstermijn (14 kalenderdagen). Bij iedere vertraging in de betaling is er van rechtswege en zonder ingebrekestelling een rente van 1% per maand verschuldigd. Bij wanbetaling zal het bedrag van de factuur verhoogd worden met een forfaitaire schadevergoeding van 10%, met een minimum van € 75. Alle klachten in verband met de factuur dienen ons overgemaakt te worden per aangetekend schrijven binnen de acht dagen. De klant ontvangt per e-mail een factuur om het bedrag over te maken op het volgende bankrekeningnummer: NL72 RABO 0318 6288 21 ten name van “Detail2go”.
Artikel 7. Klachten
Indien u niet tevreden bent met ons werk of denkt dat er een probleem is met een service die we geleverd hebben, neem dan binnen 48 uur contact met ons op zodat we snel kunnen handelen om het probleem op te lossen. Vanwege de manier waarop voertuigen worden gebruikt en blootgesteld aan mogelijke schade, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor defecten die na 48 uur worden ontdekt. Vanwege deze reden kunnen wij niet garanderen dat wij de oorzaak zijn.
Artikel 8. Intellectuele eigendom en eigendomsrechten
Detail2go heeft het recht foto’s en video’s te maken van het Voertuig en deze foto’s en video’s te publiceren op zijn website of op een social media kanaal. Bij een dergelijke publicatie wordt het kenteken van het Voertuig afgeschermd.
De volledige inhoud op de website van Detail2go (foto’s, teksten, handelsnamen, logo’s en andere grafische elementen) zijn beschermd met auteursrecht en/of ander intellectueel eigendomsrecht. De inhoud van de website mag uitsluitend door Detail2go worden gebruikt. Voor andere gebruikers is het verboden om deze inhoud op eender welke manier te gebruiken of te bewerken, zonder toestemming van Detail2go.
Indien bovenstaande regels geschonden worden, zal Detail2go eisen om de informatie per direct te verwijderen en optreden met een boete voor onrechtmatig gebruik van deze informatie. Deze boete kan eveneens een schadevergoeding omvatten voor het onrechtmatig gebruik. Bijkomende kosten zoals proces- en advocaatkosten van de auteursrechthebbende dienen te worden vergoed.
Eigendomsrechten die toebehoren aan het CMS systeem of thema van de website behoren toe aan de ontwikkelaar van het systeem waarmee de website is opgebouwd.
Indien een akkoord voor behandeling werd overeengekomen heeft Detail2go het recht om zowel fotomateriaal als videomateriaal te creëren van het voertuig en deze aan zijn portfolio toe te voegen. Het ontwikkelde beeldmateriaal van de wagen mag voor alle doeleinden van Detail2go gebruikt worden.
Artikel 9. Overmacht
In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, pandemieën zoals COVID-19, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden,…
Artikel 10. Aanbod
Iedere offerte en ieder aanbod van Detail2go is vrijblijvend. Detail2go is gerechtigd zijn aanbod of offerte uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem aan Detail2go opgegeven eisen en specificaties en andere gegevens waarop Detail2go zijn offerte baseert. Indien blijkt dat de door de Klant opgegeven eisen en/of specificaties en/of andere gegevens onjuist of niet volledig zijn, dan kan dat tot extra kosten leiden die aan de Klant in rekening worden gebracht.
Kennelijke vergissingen of fouten, zoals schrijffouten, in e-mailberichten of offertes binden Detail2go niet.
Offertes en prijzen gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten.
Een samengesteld aanbod verplicht Detail2go niet tot uitvoering van een deel van de aangeboden prestatie tegen een overeenkomstig deel van de prijs of het tarief.
Opgaven van verwachte/mogelijke resultaten en andere omschrijvingen in brochures, promotiemateriaal en/of op een website van Detail2go zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar gelden alleen ter aanduiding. Hieraan kan de Klant geen rechten ontlenen.
Indien werkzaamheden worden uitgevoerd op basis van het uurtarief van Detail2go en Detail2go geeft een inschatting van het aantal uren dat het uitvoeren van de werkzaamheden kost, dan is dat slechts een indicatie en kunnen aan deze inschatting geen rechten worden ontleend.
Artikel 11. Verplichtingen en verantwoordelijkheden van de Klant
De Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Detail2go aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Detail2go worden verstrekt.
Indien de door de Klant aangeleverde gegevens onvolledig en/of onjuist zijn, dan komt dit volledig voor rekening en risico van de Klant.
De Klant is gehouden Detail2go onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst van belang kunnen zijn.
De Klant zorgt ervoor dat:
a. De Klant het Voertuig tijdig aan Detail2go ter beschikking stelt;
b. Het Voertuig goed afgesloten is indien de werkzaamheden aan de buitenkant van het Voertuig zullen worden verricht;
c. De Klant het Voertuig leeg aanlevert en er geen - al dan niet waardevolle - eigendommen onbeheerd achterblijven in het Voertuig;
d. Het Voertuig bij aanlevering vrij is van technische mankementen, storingen, defecten en beschadigingen en er geen sprake is van een nog te verrichten onderhoudsbeurt e.d. Indien Detail2go constateert dat niet aan deze voorwaarden is voldaan, dan is Detail2go gerechtigd:
i. De Overeenkomst middels een Schriftelijke verklaring te ontbinden; of
ii. De uitvoering van de Overeenkomst op te schorten totdat de Klant dergelijke mankementen/het onderhoud alsnog heeft laten herstellen/uitvoeren.
Artikel 12. Reinigingsmiddelen en behandelmethoden
Tenzij partijen anders zijn overeengekomen, is Detail2go vrij in zijn keuze van de voor de uitvoering van de werkzaamheden benodigde zaken en behandelmethoden.
Indien Detail2go op verzoek van de Klant specifieke zaken en/of behandelmethoden gebruikt of toepast, waarbij hij niet weet welke uitwerking deze zaken of methoden op het Voertuig of onderdelen hiervan heeft of die hij uitdrukkelijk afraadt - bijvoorbeeld reinigingswerkzaamheden bij bepaalde motorblokken -, dan deelt Detail2go dit mee aan de Klant. Detail2go gaat altijd zo zorgvuldig en voorzichtig mogelijk te werk, maar indien de Klant het gebruik van deze specifieke zaken of methoden wenst/verlangt, dan is Detail2go niet aansprakelijk voor de gevolgen van dit gebruik en de hieruit voortvloeiende schade.
Detail2go mag het gebruik van (chemische)zaken en/of behandelmethoden, die naar zijn oordeel schadelijk zijn of gevaar opleveren voor hemzelf/zijn personeel, weigeren. In voorkomende gevallen overlegt Detail2go met de Klant over alternatieve zaken, hulpmiddelen of behandelmethoden.
Artikel 13. Schade aan het Voertuig
Detail2go is niet aansprakelijk voor schade aan het Voertuig, tenzij de Klant middels een foto of video die aantoonbaar niet ouder is dan 24 uur aantoont dat de schade nog niet aanwezig was op het moment dat de Klant het Voertuig aan Detail2go ter beschikking stelt. Schade, waarvan de Klant kan aantonen dat deze niet reeds aanwezig was bij het ter beschikking stellen van het Voertuig aan Detail2go, dient de Klant aan Detail2go te melden op straffe van verval van rechten op het moment dat de Klant het Voertuig ophaalt of Detail2go het Voertuig bij de Klant aflevert.
Detail2go is nimmer aansprakelijk voor schade die reeds aanwezig was op het moment dat de Klant het Voertuig aan Detail2go ter beschikking stelt.